الف- مطالعات بازار:

1- معرفی محصول/محصولات: معرفی کدهایISIC، استانداردهای محصول، مشخصات و بررسی الگوی مصرف جامعه
2- معرفي پروژه: تحلیل ضرورت اجرای پروژه، مکان یابی و ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پروژه
3- دانش فنی پروژه: دانش فني پروژه متناسب با نوع بازار هدف انتخاب می گردد. تحليل تناسب دانش فني انتخاب شده و مطالعه سوابق فعاليت شركت عرضه كننده دانش فني براي دستيابي به بازار هدف ضروري مي باشد.
4- قيمت و نحوه تامین مواد (اعم از اوليه، كمكي و مصرفي): نحوه تامین مواد داخلی و وارداتی، تعیین قیمت کارشناسی مواد وتحلیل حساسیت طرح
5- قيمت فروش محصولات: تحلیل قیمت رقبا، تعیین نرخ تعرفه های گمرکی محصول، حمل و نقل و تحلیل حساسیت طرح به تغییر قیمت فروش
6- تحليل جايگاه صنعت مورد بررسي در سياستهاي كلان اقتصادي كشور: استراتژیها، اولویتها، سیاستهای حمایتی، مزایای نسبی سرمایه گذاری، بررسی تاثیر واردات و صادرات و روند تعرفه های سازمان تجارت جهانی
7- عرضه: وضعيت توليد داخلي (تعداد واحدهای فعال، ظرفیت اسمی و عملی، روند تولید سالهای قبلی)، حجم واردات در طي سالهاي گذشته و میزان موجودی انبارها
8- پيش بيني امكانات عرضه: پيش بيني امكانات عرضه داخلي و پيش بيني واردات
9- تقاضا: پیش بینی میزان تقاضای جاری و آتی داخلی و خارجی، تحلیل موازنه پیش بینی امکانات عرضه و پیش بینی تقاضا، بررسی بازار جهانی، برنامه فروش شرکت، تعیین بازار هدف، نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد

ب- مطالعات فنی:

1- هدف از اجرای طرح
2- ظرفیت
3- مشخصات محصول (کالا/خدمات)
4- مواد اولیه، کمکی و بسته بندی
5- روش تولید و انتخاب تکنولوژی
6- مشخصات دانش فنی تولید
7- کنترل کیفیت
8- محیط زیست
9- پیش بینی تولید
10- هزینه های سرمایه گذاری طرح
11- زمانبندی اجرای طرح
12- هزینه های تولید

ج- مطالعات مالی و اقتصادی:

1- تعیین سرمایه مورد نیاز: محاسبه سرمایه ثابت و درگردش
2- محاسبات مالی: تهیه برنامه اجرایی، برنامه تولید، محاسبه کل درآمد، قیمت تمام شده و سود و زیان دوران بهره برداری
3- محاسبات اقتصادی: محاسبه استهلاک، IRR، IRRE و دوره بازگشت سرمایه، NPV، نقطه سربه سر تولید، تجزیه تحلیل حساسیت و شناسایی پارامترهای حساس